oursafeplace

Alla inlägg under februari 2013

Av Mijo - 28 februari 2013 21:03


(Bild härifrånSPOILERVARNING!  
Serien handlar om tonårskillen Scott McCall, som är en helt vanlig kille tills han en dag blir biten av en varulv i skogen. Han börjar då utveckla superkrafter inom bl.a styrka, hörsel och snabbhet. Scott får hjälp av sin bästa vän, Stiles Stilinski, med att dölja sin hemlighet och anpassa sig till sitt nya liv, han får även hjälp av en annan varulv, Derek Hale.


Bästa avsnittet: Svårt, alla är typ as bra, men jag tyckte avsnitt 12 var helt fantastiskt bra :) Det var så spännande och jag hade ingen aning om vad som skulle hända!


Bästa karaktären: Scott eller Allison! Älskar de båda. Så sjukt söta båda två och så snälla:)


Sämsta karaktären: Kate eller Jackson. Kate är ju bara helt sjukt elak och Jackson stör jag mig enormt mycket på. Han är liksom elak ibland, snäll ibland, men vet aldrig när han spelar.


Bäst i säsongen: Hm kan man svara liksom typ allt :D Den är verkligen grym. Jag gillar att det handlar om varulvar för en gång skull och att inte vampyrer är i fokus! Något annorlunda:)


Sämst i säsongen: Allison och Jackson. Gillar inte när han håller på med henne och när hon liksom ler till honom och bla  näää, då blir jag arg!


Övriga kommentarer: Jag älskar verkligen denna serien. Den är helt underbar. Den har liksom allt. Så sjukt spännande, men samtidigt söt, rolig, romantisk och sometimes a bit scary. Inte så man blir rädd men ändå ;) Den är inte heller så förutsägbar som vissa andra serier. Serien är även cool och jag vill bara se mer hela tiden. Detta är en MÅSTE serie :D


Betyg: 5/5


/Mikaela

TV
Av Mijo - 25 februari 2013 21:31

Jaha, då var sista deltävlingen avslutad och vi har fått höra årets 32 bidrag. Jag, Josefine tycker att det har varit allmänt dåliga låtar detta år. Det är verkligen inte många låtar som jag kommer att vilja lyssna på en gång till. Denna deltävling var verkligen den sämsta. Tur att Gina har varit en av programledarna i alla fall, för hon har gjort allt mycket roligare. Bäst är hon! Det vet jag att även Mikaela tycker. Nästa lördag är det dags för Andra Chansen. Får väl hoppas på att någon av de bättre låtarna går vidare då. 

Bilden kommer härifrån.


Här kommer våra åsikter om kvällens åtta bidrag!


1. Army of Lovers - Rockin' the Ride
Josefine: Fruktansvärt!!! Inget var bra med detta bidrag. Löjligt och sämst!
Mikaela: Vad fan är det här!? Så pinsamt dåligt så det inte ens blir kul och då har jag inte nämnt kläderna. Usch alltså! Sämsta låten för kvällen. 


2. Lucia Pinera - Must Be Love
Josefine: Inte bra. Jag fick mest ont i öronen av hennes höga toner och det lät gnälligt. 
Mikaela: Väldigt ful klänning, haha! Dålig låt och inte någon direkt bra röst. Gillar inte! Kan hon bara sjunga "must be love"?


3. Robin Stjernberg - You
Josefine: Robin har en bra röst och tar det seriöst till skillnad från vissa andra som varit med och tävlat. Låten är bra, men det känns ändå som att något saknas för att övertyga mig. 
Mikaela: Hyfsad, men falsetten drar ner för det gillade jag inte. Låten blev lite bättre ju mer man kom in i den. 


4. Sylvia Vrethammar - Trivialitet
Josefine: Usch, vilken tråkig låt..men den här kan man i alla fall stå ut med till skillnad från Army of Lovers. 
Mikaela: Det var såååå fult att hennes namn stod med stora bokstäver i bakgrunden. Töntig låt och text. Min hund sjunger bättre!!! Så sjukt tråkigt...


5. Ralf Gyllenhammar - Bed on Fire
Josefine: Lite gapigt och för mycket eld, men i det stora hela var det en ganska bra låt. 
Mikaela: Vet inte om pianot ska vara coolt, för det är det inte. Okej låt, men inte min smak. 


6. Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa
Josefine: Tjejen, är inte det Loulou från idol!? Och sen är ju Oscar från X-Factor med också. Haha, känner igen de två, men inte huvudsångaren. Hur som helst, låten är svängig och man blir glad av att höra den. Jag gillar den! 
Mikaela: Låten är skön att lyssna på och man blir glad. Man blir väldigt peppad. Dessutom var Oscar med, aaw så söt! Bäst för kvällen. 

7. Terese Fredenwall - Breaking the Silence
Josefine: Skönt med en lugn låt efter mycket skrik tidigare under kvällen. Hon har en fin röst och låten är härlig. Något jag nog kommer lyssna på igen då och då. 
Mikalea: Fin och mysig låt. Hon hade en lite go röst, men lyssnar hellre på en sådan låt på Spotify än i Mello. 


8. Ulrik Munther - Tell the World I'm Here
Josefine: Han har en sjukt bra röst och han är ju så gullig! Det var lite falskt då och då och texten var lite enformig, men låten är bra och han förtjänade en finalplats. Däremot, ju mer jag lyssnar på låten desto sämre blir den tyvärr, men hur som helst den bästa låten för kvällen. 
Mikaela: Jag gillar rörelserna i bakgrunden. Texten är fin, men låten är dock lite seg. 

Av Mijo - 24 februari 2013 23:28

Hej Hej! Josse här. Tänkte bara säga att vi börjar med veckans tv-serier nästa vecka så ni inte undrar varför det inte kom upp nått inlägg i fredags! Glee och Vampire Diaries har dock ett litet uppehåll nu så det kommer bli färre sammanfattningar ett tag nu. Vi hade lite otur att det var uppehåll precis nu när vi skulle börja med detta! Men, men så är det ibland ;)


Ha det gött så länge så hörs vi under veckan! 

Av Mijo - 21 februari 2013 21:15

Av Mijo - 21 februari 2013 21:00

Hej :) Vi tänkte börja med veckans låt och veckans tv-serier. Varje torsdag kommer det komma in en låt på bloggen som för någon av oss har varit den bästa och mest spelade i hörlurarna under veckan :)

Veckans tv-serier kommer in på fredagar och då skriver vi om de tv-serier som vi följer i USA-takt, då vi följer ganska många antingen genom att köpa, eller i Sverige-takt så att säga :P Så endast avsnitt som sänts i USA i veckan som vi följer kommer att presenteras under veckans tv-serier.

Hoppas ni kommer tycka detta är roligt. Ha det gött!


/Mikaela och Josefine

Av Mijo - 19 februari 2013 22:30

Måste bara skriva av mig lite om tankar kring Vampire Diaries. Markera spoilertexten för att läsa.


För det första så har jag aldrig fattat varför så himla många är Team  Delena när Stefan alltid har varit den personen som är omtänksam och  bryr sig om alla, speciellt Elena. Visst under säsong 3 var han ju en riktig badass, men han var ju compelled av Klaus, så egentligen var det  inte hans fel tycker jag och man såg verkligen att han försökte kämpa emot så mycket det bara gick. Ett tydligt exempel på det är ju när han och Elena var instängda i gympasalen och Klaus bad Stefan att döda henne. Det var verkligen svårt för honom att gå emot Klaus vilja, men på något sätt lyckades han tillräckligt länge för att Elena skulle  hinna fly. Tror inte att Damon hade klarat det på samma sätt, för han har svårare att stå emot än Stefan känns det som. Missförstå mig inte, jag älskar Damon också, men han är mer spontan än Stefan och tänker inte alltid efter innan han gör något.. Damon fokuserar på att hålla Elena vid liv, medan Stefan också gör det samtidigt som han försöker rädda andra och tänka på konsekvenserna. T.ex när Elena och Matt åkte ner med bilen i floden så räddade Stefan Matt för det var vad Elena önskade. Senare får man veta att om det hade varit Damon som varit där hade han räddat Elena, utan tvekan, och låtit Matt dö, oavsett om det gick emot hennes vilja, vilket jag tycker tyder på att Damon är ganska edgoistisk medan Stefan gör allt för Elena och även fattar sådana beslut som inte gynnar han själv. Just nu tycker jag dock att Elena inte förtjänar någon av bröderna för hon har verkligen betett sig själviskt sedan hon blev vampyr. Hon tror att allt  kretsar kring henne och bara hon får som hon vill så spelar det ingen roll vad nån annan tycker och känner, typ.. I det senaste avsnittet (Down the rabbit hole) fick man dock se en glimt av gamla, omtänksamma Elena när hon pratade om att hon inte är den enda som förtjänar att få botemedlet, som tydligen bara finns en dos av btw.. så förhoppningsvis så blir hon väl sig själv igen så småningom oavsett om hon fortsätter vara vampyr eller inte. För tillfället kan jag inte bry mig mindre vilket av det som det blir. Det skulle vara roligare om någon av de gamla vampyrerna får botemedlet istället för henne. Om de blir tvungna att ge det till Silas eller vad han heter så kommer hela historien med "the cure" vara otroligt dålig, så jag hoppas innerligt att det blir någon annan som får det! Vi får väl se vad som händer.



För det andra så stör jag mig på att så många är värsta Klaroline-galna. Eller rättare sagt, jag kan inte förstå varför.. Liksom wtf? Caroline är sur på honom nästan konstant och Klaus vill döda Tyler som hon älskar. Blev så arg på honom när Caroline bad Klaus att inte döda Tyler och han sa att han skulle ge honom försprång, men han sa aldrig att han lovade att inte göra sig av med honom. Och så säger folk att han bryr sig om henne? Aaa visst, i så fall hade han ju  gjort som hon ville istället för att ge henne ett sånt svar. Visst, Elena, Jeremy, Damon osv har gjort dumma saker mot honom och jag kan förstå  att han är arg på dem, men Caroline har aldrig gjort honom något så illa och det enda Tyler har gjort mot honom är att få hans hybrids emot  honom, vilket jag bara tycker är bra för det är fel att ha någon form  av "slavar", vilket de ju på ett sätt var. Tyler släppte de bara fria. Vad är det för fel med det?  Klaus däremot dödade Tylers mamma. Är inte det värre i så fall!??  Neeej, fattar inte det där. Tycker inte att Caroline och Klaus passar ihop alls! Det suger förresten att Tyler stack nu i senaste avsnittet  och jag läste att skådespelaren Michael Trevino inte ska vara med mer i  säsongen och i säsong 5 ska han bara vara gästskådespelare om han ens är med över huvud taget.. Älskade ju Forwood :( Alla par som jag älskade i serien är splittrade och just nu tycker jag de bara tjatar om  "the cure" hela tiden och allt är så utdraget. Ser inte ens fram emot  nya avsnitt. Inte ens Jeremys död påverkade mig. Det känns som att han  ändå kommer att bli återuppväckt på något sätt, så orkar inte ens bry  mig för tillfället förrän jag vet hur det verkligen går för honom.  Älskar att Katherine är tillbaka förresten! Hon är så rolig, även om  det var hennes fel att Jeremy blev dödad. Hon skapar lite spänning och humor i serien så jag hoppas hon är med mer. Hon är ganska lik Rebeckah, som jag också älskar! Tyvärr ska hon medverka i den kommande spin-off serien om The Originals, så hon kommer antagligen inte vara med efter säsong 4, det suuuuger :( Är ganska sur på serien för tillfället helt enkelt, så hoppas på bättring  framöver!


/Josse

TV
Av Mijo - 17 februari 2013 19:02

I deltävling 3 kollade vi faktiskt på programmet tillsammans :)

Denna gång kändes det som om Gina var ensam programledare med Danny som en underarbetare/medhjälpare. Men det är okej för oss båda, då Gina är så sjukt rolig. Jag (Mikaela) tycker Gina gör hela showen, vad är Danny i jämförelse? En rädd liten pojke som läser innantill all the time haha xD. Vi båda tyckte att programmet var bra i det stora hela, men däremot var mellanakten lite tråkig denna gång. Resultatet av kvällen blev däremot inte som förväntan, då favorittippade Amanda Fondell åkte ur :O


Bilden kommer härifrån


Såhär tyckte vi om kvällens bidrag!


1. Eddie Razaz – Alibi

Josefine: Lite Konstiga kläder. Helt okej låt, men känns inte så orginellt och därav inte så intressant.

Mikaela: He has really ugly clothes!!! Däremot hade bakgrundsdansarna coola kläder! Dansen och farten var bra och låten också. Men den var som så många andra och stack inte ut. Eddies blick var riktigt dålig, ingen artist i mina ögon!


2. Elin Petersson – Island
Josefine:
Inte så bra början, med de höga tonerna. Sen när gitarren kom blev det lite bättre, men inte tillräckligt. Låten var ganska tråkig. Sämst för kvällen.

Mikaela: Ingen melodifestival låt men ändå fin. Störde mig på att hon inte rörde sig ett enda steg under hela låten. En sån här låt vill jag inte se live, men kan lyssna till på spotify.


3. Ravaillacz – En riktig jävla schlager
Josefine:
Min första tanke var: tråkig kombination av personer till en grupp. Men det visade sig vara väldigt roligt faktiskt, haha ingen hit dock!

Mikaela: Roliga och sköna gubbar haha xD Sketa kul verkligen xD Men måste tillägga att sådana här skämtbidrag ska inte gå vidare som den gjorde, riktigt dåligt tycker jag!


4. Amanda Fondell – Dumb
Josefine:
Bra och annorlunda låt. Med Amandas röst och coola styling blir det mycket bra. Stör mig dock på hennes uttal i bland, men ändå bästa låten för kvällen :) Sjukt dåligt att hon åkte ut!! Hon förtjänade verkligen en plats i finalen...

Mikaela: Riktigt cool styling! Skön låt som jag gillar mycket. Den är unik och härlig att lyssna på. Ju mer jag lyssnar på låten, desto bättre blir den. Jag är besviken på svenska folket som inte röstade denna låt vidare, då jag ju mer jag tänker på det gärna hade sett denna låt tävla för oss i eurovision. Bästa låten för kvällen!


5. Martin Rolinski – In And out of Love

Josefine: Ganska dålig låt, som låter likadan som alla andra låtar han sjunger. Fult och löjligt scenframträdande (alltså de där glasburarna med personer i.) Nej, boring!

Mikaela: Hans låtar låter alltid likadant, så tråkigt! Den är inte dålig men jag gillar den inte heller. Inte ens scenframträdandet var speciellt. Med burar, aa när såg vi senast glasburar?? Hm aa kan ju undra ;) Sämsta låten för kvällen.


6. Caroline af Ugglas – Hon har inte

Josefine: Ingen artist som jag tycker om direkt och den här låten var inte bra. Bättre än "snälla, snälla", men nee tråkig!

Mikaela: Wierd, men någonting var ändå bra och det säger jag som verkligen inte gillar henne egentligen.

 

7. State of Drama – Falling

Josefine: Väldigt bra låt och en sjukt bra röst! En av de bästa i kväll och jag blev glad att den gick vidare :)

Mikaela: Den var jättebra. Helt enormt sjukt bra röst :D


8. Janet Leon – Heartstrings

Josefine: Bra låt och bra röst :)
Mikaela:
Blir avundsjuk, hon är så söt :O Haha, men låten var bra, härlig fart och bra dans. Ett plus är också att jag gillar Janet Leon, tycker hon är grym :)

Presentation

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken utav dessa komediserier tycker du är bäst?
 New Girl
 Vänner (Friends)
 How I Met Your Mother
 Cougar Town
 Everybody Loves Raymond

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Skapa flashcards