oursafeplace

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Veckans tv-serier (v.12)

Av Mijo - 25 mars 2013 12:21

Oj, vad sega vi har varit med att lägga upp våra åsikter om (förra) veckans avsnitt. Ooops..men så blir det när det är hemtenta, kalas och tur-mässa. Nu blir det såhär att det enbart är två kommentarer från mig, Josefine den här gången. Får hoppas att vi har mer tid nästa gång det är dags för serieinlägg. Markera spoilertexten för att läsa. Enjoy!


The Vampire Diaries - 4x17 "Because The Night"

 

Josefine: Var ett ganska tråkigt avsnitt måste jag säga.. Gillar INTE Elenas nya haircut, den passade henne inte alls. Damon/Lexie scenerna var det mest intressanta i avsnittet. Väldigt oväntat att se Damon bli lexied..Gillade inte påminnelsen om att han dödade henne förresten. Kändes gött när Elena och Rebeckah lurade honom och snodde hans bil, hehe..Tycker det var riktigt nice att de samarbetade så ska bli roligt att (förhoppningsvis) få se mer av det. Rebeckah är ju bara för skön alltså. När den där killen stötte på henne och hon vände sig om och bröt nacken på honom eller vad det nu var hon gjorde så log jag lite. Men Bonnie, oj oj vad det går dåligt för henne nu. Tyckte scenerna med henne var ganska tråkiga. Skumt att hon inte kommer ihåg någonting sedan hon lämnade ön...Och stackars Caroline, hon dödade 12 människor (häxor). Hon tänkte ju inte innan liksom, hon var bara inriktad på att rädda sin vän. Måste Klaus ge henne dåligt samvete då? Blää på honom. Man kan ju undra hur det går för honom nu när Silas är efter honom. 

 

Glee - 4x17 "Guilty Pleasures"

 

 

Josefine: Det var ett bra avsnitt med många bra låtar. Det bästa var när tjejerna sjöng spice girls-låten, hehe. Påminde mig om One Tree Hill också, när de dansar på Senior-partyt. Gillar inte att Blaine har känslor för Sam. Det blir bara så fel eftersom de är vänner. Jag älskade Kurts pojkvänskudde! En sån skulle jag gärna ha, haha! Sen gillade jag Jakes kommentar om att man ska skilja på musik och artist. Det är väldigt lätt att man inte gillar en låt bara för att man inte gillar artisten som sjunger den. Det är synd att det ska vara så egentligen, för det är två helt olika saker ju och ens musik borde inte straffas av ens personlighet. Samma med skådespelare och rollfigur, vilket jag tycker är ännu svårare att hålla isär! Kul med lite ABBA-musik i slutet också, då blir man alltid lite stolt som svensk.  


Bildkällor: Bild 1, Bild 2

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mijo - 21 april 2013 22:28

Förlåt att vi bloggar så lite. Det finns inte tillräckligt med tid för det tyvärr..Här kommer i alla fall veckans låt!   ...

Av Mijo - 12 april 2013 21:21

Av Mijo - 4 april 2013 21:43

Av Mijo - 1 april 2013 22:30

Hittade den här frågelistan om favoritpar hos seriedrottningen och jag som älskar listor var självklart tvungen att göra den också!   Välj 10 favoritpar (Utan inbördes ordning) 1. Peyton/Lucas, One Tree Hill   2. Michael/Sara, Pri...

Av Mijo - 31 mars 2013 22:55


Många serier har uppehåll för tillfället, så det blir bara en kommentar om TVD från mig, Josefine, den här gången. Hoppas alla har haft en bra påsk!    Katherine är tillbaka!! Trodde det skulle vara roligare att se henne igen än vad det va...

Presentation

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken utav dessa komediserier tycker du är bäst?
 New Girl
 Vänner (Friends)
 How I Met Your Mother
 Cougar Town
 Everybody Loves Raymond

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards