oursafeplace

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Mijo - 12 januari 2013 19:21

Hej hej! Alla har vi väl någon eller några serier som vi tycker mer om än andra. Jag tänkte dela med mig av min topp 5-lista. 

1. One Tree Hill
Varför? För att den verkligen är så sjukt bra! Den gör mig väldigt glad. Faktiskt så kan hela min dag bli bättre bara av att se ett avsnitt OTH. Relationerna, citaten, spänningen, humorn..Ja, den har allt!! Den har även gett mig så mycket mer än bara en intresssant storyline. Man lär sig så mycket om livet, vad som är viktigt liksom. Dessutom har jag hittat så mycket grym musik tack vare serien! Åh vad jag älskar den. 

2. Prison Break
Varför? Det var inte alls längesedan jag började titta på Prison Break, men ändå har den blivit en av mina absoluta favoriter, mest på grund av att den är så sjukt spännande hela tiden! Man vet verkligen aldrig vad som ska hända och det gör att man bara vill se mer och mer. Samtidigt är denna serien den som gör mig mest frustrerad för så fort man tror att det ska börja gå bättre för Michael så kommer någon idiot och förstör och jag blir lika irriterad på den personen varje gång. Det är verkligen en kamp mellan ont och gott. Budskapet i serien är nog det som är det bästa med hela grejen, nämligen vad man är beredd att göra för de man älskar. Det genomsyrar hela storyn. Allt som händer Michael, Linc och alla de andra grundar sig i att de vill skydda personer de älskar. Det brödraskap som Michael och Linc visar är helt fantastiskt och Michael och Saras kärlek till varandra är något av det finaste jag sett någonsin.  

3. LOST
Varför? Precis som Prison Break så är Lost sjukt spännande hela tiden och väldigt oförutsägbar. Jag älskar känslan av att vilja se mer och mer och det vill man verkligen när man ser på Lost. De olika karaktärerna är alla intressanta på sitt egna sätt. Jag älskar alla flashbacks och flashforwards som gör att man får veta mer om karaktärernas liv utanför ön. Ibland händer det väldigt konstiga saker på ön, som är lite väl konstiga i mina ögon, men det gör bara serien lite komisk emellanåt så det är ändå helt ok. Sen är Jack och Kate ett väldigt fint par och eftersom de två är de karaktärerna som jag tycker är mest intressanta är det väldigt trevligt att se de tillsammans. Det gör att jag älskar serien ännu mer. 

4. Desperate Housewives
Varför? Den är så himla rolig och lättsam samtidigt som den är spännande. Jag älskar att man kan leka lite detektiv under säsongerna och försöka lista ut vem som har gjort si och så. Oftast är det dessutom den jag inte alls kunde ana att det var. Så det är roligt när man får en sån chock. Älskar ju såklart vänskapen mellan Susan, Gaby, Bree och Lynette och det är den huvudsakliga orsaken till att jag älskar serien. Alla är härliga på sitt sätt och tillsammans blir det en väldig mix, vilket ofta leder till komiska saker. 

5. Glee
Varför? Jag älskar ju musik (vad vore livet utan musik?) och det är mycket musik i just Glee. Många bra låtar dessutom, annars hade det ju kvittat om det var kass musik liksom, men ja det är faktiskt många bra och dessutom aktuella/nya låtar så man känner igen de flesta. Älskar Glee-klubben. De är värsta geeks och outsiders i skolan, men de står på sig och ändrar sig inte för att andra vill det. Det är faktiskt väldigt mycket udda personligheter i Glee, vilket jag verkligen älskar! Det gör att serien sticker ut och gör något nytt som inte många andra har gjort förut. Mitt självförtroende påverkas positivt när jag ser hur de i Glee vågar sticka ut. De visar att det är ok att gilla det man gillar och ja, helt enkelt vara sig själv. De har dessutom flera karaktärer som är homosexuella, vilket jag tycker är jättebra. Det är viktigt att ta upp ett sådant ämne, då många dömer personer för deras sexualitet, vilket är helt jävla idiotiskt tycker jag. Kärlek är kärlek och man ska få älska vem man vill, så ja det är som sagt jättebra att de visar upp sånt i Glee. 

Hur ser er topplista ut? :) 

TV
Av Mijo - 12 januari 2013 13:50

(Bild från aftonbladet.se)


Hej! Är det någon som följer Farmen? Jag tycker det är as kul att det är tillbaka. I för sig så minns jag endast naken Janne från tidigare säsonger, men ärligt alla vet väll vem han är liksom, elr?

Aja jag har sett de fem avsnitt som hitills visats och jag tycker det är riktigt kul faktiskt:) Jag gillar att en stockholmstjej som lever antagligen så långt från bondgårdar som möjligt är med. Många underskattar nog dessa personer och då blir det ju roligare. Liksom första gången de presenterade Matilda så sa jag, japp henne ska jag heja på. :) Haha vad tycker ni andra som sett programet? Något intressant att följa? :) Tyck gärna till :)


/Mika

TV
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken utav dessa komediserier tycker du är bäst?
 New Girl
 Vänner (Friends)
 How I Met Your Mother
 Cougar Town
 Everybody Loves Raymond

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards