oursafeplace

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Mijo - 14 januari 2013 13:43

  

Zac Efron, Taylor Schilling och Blythe Danner har huvudrollerna i denna känsloladdade och romantiska historia som baseras på en roman av den bästsäljande författaren Nicholas Sparks. Efter tre tjänstgöringar i Irak börjar den amerikanske marinsergeanten Logan Thibault (Efron) söka efter den okända kvinna vars foto han tror fungerade som en lyckoamulett under kriget.


Jag tycker att filmen var väldigt bra. Den är oerhört fin och romantisk. Hennes son är ju sjukt söt också asså och Logans relation till sonen är så fin och se. Däremot pojkens far är ju lite creepy! Jag Älskar själva handlingen, att ett foto på en okänd kvinna liksom räddar hans liv. För det gör ju verkligen det liksom, om han inte hade tagit upp kortet hade allt vart helt annorlunda. Knas att tänka hur ett ögonblick kan påverka hela ens existens. För det är verkligen så. Alla ögonblick är avgörande för vårt liv. Alla val har en betydelse och den typ av handling gillar jag. Sen är det fin musik, romantiska ögonblick, verkliga problem och mycket annat som gör att denna filmen verkligen är bra tycker jag då.

 

Betyg: 5/5


/Mika

TV
Av Mijo - 14 januari 2013 12:48

Denna låt av Zara Larsson tycker jag är väldigt fin.



/Mika

Av Mijo - 14 januari 2013 00:45

Tjo!

Asså jag fattar inte vad det är för fel på omröstningen på bloggen. Den verkar ju inte registrera alla svar och om det vore en annan dag än idag hade jag blivit irriterad, men det finns värre saker.
Idag gick en jag typ känner/känts pappa bort, så sjukt hemskt. Liksom hon är lika gammal som mig och nu ska hon behöva gå igenom det här jobbiga. Det ska ingen behöva. Asså blir ledsen när jag tänker på alla hemskheter som händer i världen, liksom livet kan vara så sjukt orättvist. Jag vet inte vad jag hade gjort om något sådant hade hänt mig, men man tänker tanken och man mår skit av bara det.


Men till lite icke tyngre saker, såg på lite One tree hill säsong 9 med mamma förut (hon har ännu inte sett den liksom) och jag grät avsnitten igenom nu igen precis som första gången jag såg. Allt är så hemskt. Och då kommer man återigen in på hemskheter, vet skulle ju byta ämne, men fastnade lite. Men måste ju bara säga att de är så sjukt hemskt när Chuck blir slagen av hans far och så fint att Chace försvarar honom, asså gråter typ bara jag tänker på det. Tänk hur många som dagligen går igenom all den skiten. Tycker även allt kring Logan och Clay är så sorgligt. Tänk att vara så deprimerad att man glömmer sitt barn, gråter asså. Logan är helt ärligt den sötaste ungen jag har sett, så otroligt gullig asså. Sötaste tv-ungen EVER. Men ja One tree hill säsong 9 är sorglig, men tar upp den hemska verkligheten med problem som misshandel och kidnappning som så ofta händer i världen. Världen är full av olycka, men vad som gör det värt att leva är all den lycka som trots all skit ändå existerar.


Uppskatta det du har och visa din uppskattning.


 

Jag och mina syskon <3

Min familj är mitt allt, älskar er över allt annat <3


/Mika

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken utav dessa komediserier tycker du är bäst?
 New Girl
 Vänner (Friends)
 How I Met Your Mother
 Cougar Town
 Everybody Loves Raymond

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards