oursafeplace

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Mijo - 4 mars 2013 18:48




Då var de två sista finalisterna framröstade i årets Melodifestival. Det blev Robin Stjernberg och Anton Ewald som blev de lyckliga vinnarna under lördagens Andra Chansen.


Bilden kommer härifrån


Här är våra tankar angående detta!
Josefine: Jag tycker att det var bra att Robin gick till final. Hans låt var bra och han var verkligen värd det! Anton däremot tycker jag inte skulle gått vidare. Hans låt var ganska bra, men jag gillade Hello Goodbye med Erik och Tone bättre. 
Mikaela: Jag tycker inte att Robin skulle gått till final, eftersom låten inte var så bra. Samtidigt blev han så glad, så på så sätt var det roligt. I början av programmet ville jag ha Erik och Tone i final samt att det skulle stå mellan Anton och Behrang Miri och att då någon av de skulle gå till final, så jag blev nöjd att Anton gick vidare, men Robin tog Eriks och Tones finalplats. 


Här är alla årets finalister och deras startnummer nästa lördag
1. Tell the World I’m Here – Ulrik Munther

2. Skyline – David Lindgren

3. Falling – State of Drama

4. Begging – Anton Ewald

5. Only the Dead Fish Follow the Stream – Louise Hoffsten

6. Bed on Fire – Ralf Gyllenhammar

7. En riktig jävla schlager – Ravaillacz

8. Copacabanana – Sean Banan

9. You – Robin Stjernberg

10. Heartbreak Hotel – YOHIO


Vem hoppas du vinner?
Josefine: YOHIO!! Hans låt är bäst och han sticker ut från mängden, så han kommer man komma ihåg. 
Mikaela: De enda som jag ens accepterar som vinnare är State of Drama, YOHIO och Anton Ewald. Annars kommer jag bli förbannad! 

Av Mijo - 4 mars 2013 16:36

 

(Bild härifrånSPOILERVARNING!

Efter att ha tagit över som Alpha rekryterar Derek nya medlemmarna Isaac, Boyd och Erica till sin grupp. Scott kämpar mot nya faror och Stiles blir ännu mer indragen i varulv angelägenheter. Allison tränas för att bli mer engagerad i familjeföretaget. Säsong 2 kretsar kring ett nytt hot vid namn Kanima och mysteriumet om vem som kontrollerar det.


Bästa avsnittet: Oj vet inte faktiskt, minns inte riktigt vad som hände i vilket avsnitt! Haha kanske borde börja föra anteckningar som när jag bloggar om enskilda avsnitt, för att minnas vad som hände i vilket avsnitt under en hel säsonng är ju inte enkelt haha. Men avsnitt 10 där de var fast på polisstationen var riktigt spännande. Liksom allt var helt crazy, Matt var helt crazy. Han dödade hur många som helst, han tog det helt klart längre än jag förväntade mig. När Scotts mamma fick reda på att han var varulv, den blicken hon gav honom, åhh så sorgligt det var!


Bästa karaktären: Denna säsongen får jag faktiskt svara Stiles! Han är så oerhört skön haha :) Grym humor asså! Plus han visar verkligen i säsongen vilken bra vän han är. Sen är det ju så sjukt gulligt när han äntligen får spela på lacrosse matchen för första gången haha xD När han springer och alla bara skjut och han ser livrädd ut haha. Så gör han mål och typ jublar hur länge som helst. Jag gjorde mål haha så söt :)


Sämsta karaktären: Lätt Allisons farfar Gerrard. Han är ju liksom sjuk i huvudet och så försöker han få med Allison på sin skit. Vilket han lyckas med efter mammans död, men som tur är så vaknar hon ju upp. Gerrard är verkligen precis som hennes faster Kate som jag avskydde i förra säsongen. Liksom när han säger "Kill them all". Han har ingen känsla för någon, inte ens för barn. Han skulle ju döda sin egen son som han sa om det betydde att han får leva. Usch, en avskyvärd man!


Bästa paret: Jag står fast vid Allison och Scott! Synd att de fick smyga med sitt förhållande under denna säsongen. Men deras kärlek till varandra är fortfarande fin och de scener de är med varandra så smälter jag! :) Så tråkigt att de gjorde slut, i slutet. Hoppas de blir ihop igen i tredje. Man ser ju verkligen att de älskar varandra!



Bäst i säsongen: Massor, men framförallt när Stiles spelade Lacrosse och när han sprang som förmedlare mellan Allison och Scott haha. Älskar verkligen den scenen, tillslut andas han as fort och använder inhalator haha skrattade sönder xD Sedan så älskar jag Allison, Scott scenerna, åhh så söta :)



Sämst i säsongen: När Allison börjar skjuta mot Derek och hans gäng! Usch hatar att Farfarn får med henne ett tag där! Gillar heller inte att Allison och Scott som sagt gör slut i sista avsnittet. Jag avskyr även Allisons mamma, fy när hon försöker döda Scott asså!


Övriga kommentarer: Säsongen var väldigt spännande, samtidigt kul och söt! Denna säsongen bjöd ju på nya övernaturliga figurer i form av Kanima! Det var oerhört spännande! Denna serien bjuder på nya saker jag tidigare inte sett i andra serier, vilket gör det extra bra! Jag älskar verkligen Teen Wolf och ser oerhört mycket fram till säsong 3 börjar, vilket tyvärr dröjer några månader :/


Betyg:
5/5

/Mikaela

TV

Presentation

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken utav dessa komediserier tycker du är bäst?
 New Girl
 Vänner (Friends)
 How I Met Your Mother
 Cougar Town
 Everybody Loves Raymond

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards