oursafeplace

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Melodifestivalen Deltävling 1

Av Mijo - 2 februari 2013 21:56

Vi tänkte göra en recension av kvällens bidrag. Detta kommer vi göra varje vecka!


Dagens program var väldigt bra, med två roliga programledare. Gina var självklart bäst, med sina härliga kommentarer och sköna ansiktsuttryck :) Låtarna de sjöng var också väldigt roliga, framförallt första när Gina var utklädd som Loreen och visst såg de ut som henne i första anblicken. Haha så härligt :)


(Bild från svt.se) 


Här kommer våra åsikter om låtarna!


1. David Lindgren - Skyline

Josefine: Ganska bra låt och nice dans ;) Hans låt förra året var bättre, men helt klart godkänd. En av de bättre låtarna ikväll :)
Mikaela: Härlig och dansvänlig. Väldigt bra låt :)


2. Cookies and Beans - Burning Flags

Josefine: Inte super bra, men en skön låt att lyssna till ibland. Har dock aldrig varit något fan av grupper, men bra hesa röster.

Mikaela: Like Like Like. Bra och unika röster.


3. Jay-Jay Johanson - Paris

Josefine: Så tråkig låt och detsamma med framträdandet! Och vad var det där klingande ljudet i bakgrunden bra för? Bara irriterande! Sämst ikväll! zzzzzzzz

Mikaela: DÅLIG! Riktigt tråkig och konstig. Sämst för kvällen.


4. Mary N'Diaye - Gosa

Josefine: Fruktansvärt ful outfit och hår. Och ja låten är i ungefär samma klass! Lite små rolig, men inget jag vill höra igen.

Mikaela: Fult framträdande och ej så bra låt. Men ändå lite sväning och rolig, men klarar mig fint utan denna skojlåt.


5. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora

Josefine: Vet inte vad jag ska säga, bara tråkigt och dåligt! Nej tack!

Mikaela: Jag gillar musik och text. Lite trevlig låt som jag gärna lyssnar till igen. Dock minus för falsetten.


6. YOHIO - Heartbreak Hotel

Josefine: Väldigt bra låt faktiskt. Den påminner lite om Tokio Hotels låtar tycker jag. Framförs dessutom av en originell person som vågar sticka ut från mängden. Det gillar jag. Bäst ikväll!

Mikaela: Bra framträdande, låt och en grymt bra röst. En person som gör sin grej och inte är rädd för att sticka ut! Bästa låten i kväll :)


7. Anna Järvinen - Porslin

Josefine: Deprimerande och tråkig låt. Fint att sjunga tills sin mormor eller vad det var, men ingen bra melodifestivallåt.

Mikaela: Bättre effekt än ett sömnpiller!


8. Michael Feiner och Caisa - We're still kids

Josefine: Den var okej, inte sämst, inte bäst.

Mikaela: Dålig låt och känns som en töntig barnlåt. Däremot så gillar jag saxofonen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mijo - 21 april 2013 22:28

Förlåt att vi bloggar så lite. Det finns inte tillräckligt med tid för det tyvärr..Här kommer i alla fall veckans låt!   ...

Av Mijo - 12 april 2013 21:21

Av Mijo - 4 april 2013 21:43

Av Mijo - 1 april 2013 22:30

Hittade den här frågelistan om favoritpar hos seriedrottningen och jag som älskar listor var självklart tvungen att göra den också!   Välj 10 favoritpar (Utan inbördes ordning) 1. Peyton/Lucas, One Tree Hill   2. Michael/Sara, Pri...

Av Mijo - 31 mars 2013 22:55


Många serier har uppehåll för tillfället, så det blir bara en kommentar om TVD från mig, Josefine, den här gången. Hoppas alla har haft en bra påsk!    Katherine är tillbaka!! Trodde det skulle vara roligare att se henne igen än vad det va...

Presentation

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken utav dessa komediserier tycker du är bäst?
 New Girl
 Vänner (Friends)
 How I Met Your Mother
 Cougar Town
 Everybody Loves Raymond

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards